Novum má 90 | 90 years of Novum

Bienále Brno (SBB) informuje o časopisu:
Německý časopis Novum, World of Graphic Design (dříve Novum / Gebrauchsgraphik) slaví 90 let. Tomuto výročí je z velké části věnováno nové červnové číslo tohoto měsíčníku, který přichází poštou na adresu SBB (díky členství SBB v organizaci Icograda) se železnou pravidelností a s německou důkladnosti vždy již v polovině měsíce předcházejícího měsíci vydání.
Časopis se od 90. let hodně věnoval komerční reklamě a novým médiím s ne příliš vždy zdařilými ukázkami, zdá se však, že v poslední době se opět navrací ke kvalitnější grafické a typografické tvorbě. Nové číslo Novum 06.14 přináší k výročí mj. několikastránková interview známých osobností s ukázkami z jejich tvorby – Hermann Zapf, Milton Glaser, Uwe Loesch, Paula Scher, David Carson, Fons Hickmann, Francesco Franchi a Jessica Walsh. Německy a anglicky. Číslo má 100 stran (číslováno včetně obálky). Formát 297×230 mm.
Šéfredaktorka Bettina Schulzová v úvodníku připomíná rok vzniku časopisu 1924 i to, že už za pět let měl náklad 10 000 výtisků, současný náklad ale neuvádí…
O Novum se v současnosti po vizuální stránce starají pokaždé jiní autoři, u výročníhio čísla to jsou Dominic Brighton (art director) a Kathrin Holzerová (lay out).
Vydává Stiebner Verlag München DE, novum@stiebner.com.
Jednotlivé číslo stojí 11 €, roční předplatné (12 čísel) vč. poštovného 126 €, pro studenty 90 €.

Obálka je vytištěna na kartonu Fedrigoni 290 g/m2 UV-ofsetem s neonově růžovými detaily v sítotisku, je zalakována třpytivým bezbarvým lakem a některé detaily i části textů jsou zvýrazněny reliéfním lakem
Obálka je vytištěna na kartonu Fedrigoni 290 g/m2 UV-ofsetem s neonově růžovými detaily v sítotisku, je zalakována třpytivým bezbarvým lakem a některé detaily i části textů jsou zvýrazněny reliéfním lakem

Na webové stránce časopisu je informace o novém čísle zveřejňována obvykle vždy až za měsíc, tzn. červnové až v červenci, viz  www.novumnet.de

KONEC PŘÍSPĚVKU | END OF THE MESSAGE